tirsdag 1. september 2015

Heegeldasin ära kaksteist kilomeetrit niiti!

  … jätkub eelmine jutt


  Teki heegeldamist alustasin hoopis ühes teisest niidist ja mul see väga kiirelt ei edenenud, siis sai niit vahepeal poes otsa! Kuna ma seda Norrast kuskilt juurde ei leidnud ja ka Eestis oli selle niidiga kitsas, siis alustasin uut tekki teisest niidist. Õnneks polnud väga palju tehtud :D

  Valisin niidi, mis Norras koguaeg olemas, sest ma ei teadnud palju vaja läheb ja igaks juhuks suurt kogust osta… no ma ei tea… kuhu panna ja palju raha ka korraga :D

  Paar aastat tagasi hõiskasin, et mul on valmis 88 ruutu!  Hakkasin kokku õmblema… Viskasin voodile ja kuidagi kitsas tundus. Kui tekid padjad alla jätta, peaks nagu laiem olema. Tegin ruutusid juurde ja ühtlasi alustasin äärepitsidega.

  Eelmiseks suveks oli tekk kokku õmmeldud ja otsad peidetud. Vedasin tekki korviga kaasa ja tegin ümber teki ringi kinnissilmuseid… nii tundus kuidagi toekam :D Kui mina tekiga valmis sain, siis oli juba päev lühike, valgust nappis ja pilti tegema ei hakanud.

Pilt eelmisest suvest

   Mida kulus ja kaua kulus?! Endal ka huvitav teada!

  Niit: Mandarin heklegarn, 100% puuvill, 100 grammine kera ca 590 m

  Minul kulus seda 20 kera (Arvan, et kõik lõngavööd alles), seega kuskil 12 km :D

  Kasutasin heegelnõela 1,5 

  Tekis on 99 ruutu, vaatasin ka kunagi kella, et ühe ruudu heegeldamiseks kulus mul 3,5 tundi (vist oli), äärepitside heegeldamiseks võtsin umbes ajaks teki pikkuse, 11 ruutu. Pitsi külge heegeldamine ja teki kokku õmblemine ja otste peitmine… Nagu ma olen, sihuke kohmerdis, siis ca 500 tundi või rohkemgi. Niidile kulus 900 nok… ümmarguselt 100 eurot.

  Tekki mõõtnud pole, aga voodi on 160 lai.
  
  Kuidas lõppviimistlus käis? Panin teki pesumasinasse ja pesin villase programmiga. Seejärel lappasin neljaks kokku, sikutasin ning sakutasin ja nii ta rätikul kuivas, vahepeal teistpidi kokku lapates. Ei naelutanud põranda külge :D Kui oli ära kuivanud, siis natuke pressisin äärepitsi.

  Mis see tekk siis maksab? Mida võtta töötunni hinnaks, kas Norra hind või Eesti hind? Teki hind on hindamatu. Miks ma üldse korrutan ja jagan? Sellepärast, et alles hiljuti nägin facebooki lehel väga ilusat ja väga peenelt heegeldatud pitsitekki ja hind oli ainult 69€ ??? See ei ole isegi materjali raha! 


  Viskasin natuke tuulduma ka :D




  Tagumine pool ka :D


  Katsun kappi mitte peita. Pean õppima kuidas see kiire- lohaka- elegantse liigutusega voodile visata :D Tegelikult… ega ikka ei viitsi küll!



14 kommentarer:

Meeli sa...

VAPUSTAV!

Peab ikka kaamelikannat(likk)ust olema, et selline imeline suur töö valmis teha.

Arella sa...

Imeline tekk, mida pärandada põlvest põlve!

Marje sa...

Braavo!
Tõusen püsti ja aplodeerin edasi!

Malle sa...

Fantastiline ja ajatu!
Olen sõnatu!
:)

Andra sa...

Ma sooviks ka sellist tekki, suuremale voodile. Kas sa jõuludeks jõuad valmis :D?

Unknown sa...

Super kaunis! :)

www.dodolce.com

Lovisa sa...

Väga kena töö! Mis jämedusega heegelnõela kasutasid?

Heli sa...

See on väga õige, et kõik arvutused näha, see FB näide on lihtaslt masendav. Imekena ja hindamatu töö!

LillyS sa...

Imeline töö! Tulevastele põlvedelegi nautida....

Anonym sa...

Sellist iludust ei tohi kindlasti kappi peita. Väga-väga ilus! Ja kui tõesti sellisele tööle peaks ausat hinda pakkuma hakkama, siis maksaks see ikka tuhandeid, kui panna kokku materjali hind ja tegemise AUS hind, kus töötunni hinnaks oleks mitmeid-mitmeid eurosid, mitte sente. Käsitöö ongi hindamatu...

Tundmatu sa...

Võrratu iludus, pole niii ammmmu midagi nii ilusat näinud :)

Unknown sa...

Kas oleks võimalik mustrit saada? :) Minu uue aasta plaan on sama 2x2 voodikate heegeldada :)

Unknown sa...

Tõsiselt imeilus. Seda ruudu mustrit kasutaks isegi, kui see oleks :)

NIPI sa...

Selle ruudu mustrit otsisin ise ka igalt poolt. Leidsin analoogseid tekke, aga mustrit ei. Tegin selle mustri ise pildi järgi. Algus pole keeruline, heegeldada tuleb ringiratast, tühjad ruudud ja täis ruudud, aga see "ämblik" on katse eksitus meetodil. Leidsin erinevaid skeeme ja proovisin nii ja naa. Minu ühekordne sammas on ka natuke teistmoodi tehtud ja kõik on vastavalt nõelale, niidile ja enda heegeldus tugevusele timmitud.