søndag 5. juni 2016

New York City


  Siin majas asub siis maailma raha :D New Yorgi börs Wall Streetil




  Tundub nagu käiksime koguaeg ümber ühe ja sama torni, aga plaan oligi veel läbi põigata 11. septembri memoriaalkompleksist. Seal kus enne asusid Maailma Kaubanduskeskuse enam kui neljasaja meetri kõrgused kaksiktornid, asuvad nüüd kaks veega täidetud basseini.




  Edasi sõitsime mõned peatused metrooga, meil oli plaan ära käia Empire State Building tipus.


  New York on ainus linn USA-s, kus suuremal osal leibkondadest (52%) ei ole autot. Manhattani elanikest on auto vaid 22%-l. Newyorklased kasutavad rohkelt ühistransporti mis töötab ööpäevaringselt. New Yorgi metroo on oma jaamade arvu ja marsruutide pikkuse poolest maailma suurim linnaliiklusvõrk. Linna kaarti vaadates tundub kõik tagantjärgi arusaadav :D Avenued lähvad ühtepidi ja streetid on ristipidi. Minul on orienteerumisega alati raskusi olnud, kui on juba kolm puud, siis on mets ja mina olen eksinud. Metroos oli ka koguaeg tunne, et sõidan valele poole :D



  Empire State Building paistab. Arvasin küll, et eks ma sinna 102-le korrusele kinnisilmi ja väriseva jalaga lähen ja kinnisilmi ka alla tulen. Ma ei taha ju väga kolmanda korruse rõdultki alla vaadata.




  Ilmaga täitsa vedas, pisut oli sombune, aga ikkagi super vaade. Minu silmad olid pärani ja jalad ei värisenud!


  Kaugel eemal majade vahelt paistab Central Park






Ingen kommentarer: